Carnitina ajuta la slabit? Parerea specialistului

Ce este L-Carnitina?
Carnitina este un sumpliment nutritiv cunoscut de marea majoritate a sportivilor de performanta, a antrenorilor sau a celor pasionati de diferite sporturi. Acuma ca ai ajuns aici, cu siguranta si tu esti interesat de acest supliment si vrei sa afli cat mai multe despre el inainte de a-l administra. Afla parerea specialistului nostru in nutritie despre acesta si raspunsul lui la cateva intrebari de interes general.

La ce si cui foloseste L-Carnitina?
Carnitina este un supliment foarte potrivit persoanelor care se simt lipsite de energie si  vor sa slabeasca.

Ce face defapt acest supliment? Cum actioneaza acesta in corpul nostru?
Un raspuns foarte simplu si pe intelesul tuturor: carnitina este un suplimente care transforma celulele de grasime in energie.
Unul mai tehnic: ea este responsabila de transportul aciziilor grasi de la citosol (locul unde au loc majoritatea reactiilor chimice din organism) in mitocondrii (cunoscute si ca depozitele de energie ale celulelor) in timpul spargerii celulelor de grasime pentru reproducerea de energie metabolica.

Mod de administrare L-Carnitina?
Doza zilnica recomandata, pentru adultii care au nevoie de acest supliment este intre 2 si 6 grame in fiecare zi. In cazul in care vrei sa slabesti, administreaza-l inainte de antrenamente, inainte de efortul fizic. Nu uita nici o clipa ca nu este un supliment miraculos, care face toata treaba in timp ce tu stai in fata televizorului. Adopta un stil de viata cat mai sanatos, odata cu administrarea lui!

L-Carnitina are efecte adverse?
Utilizati L-Carnitina numai la sfatul unui specialist. In cazul in care va este recomandata utilizarea acestui produs nu ar trebui sa simtiti efecte secundare in gramajele prezentate anterior. Totusi pot aparea din mai multe motive stari de agitatie (la fel ca dupa consum mare de cofeina), stari de greata, varsaturi sau stari laxative, aici va trebui sa va opriti din administrare si sa consultati medicul specialist. In cantitati foarte mari poarte duce si la arteroscleroza.

Unde regasim L-Carnitina?
Cele mai mari cantitati de L-Carnitina le putem obtine din alimente precum friptura de vita 95mg/100g, carnea de vita tocata 94g/100g, carne de porc 27,7mg/100g, bacon 23,3mg/100g, alimentele facute din soia, pestele Cod 5,6mg/100g, pieptul de pui 3,9mg/100g, branza americana 3,7mg/100g si altele precum: inghetata, lapte, avocado, diferite tipuri de branzeturi dar in cantitati mult mai mici. Dar poate fi regasita in comert la bidon sau chiar si carnitina fiole.

Care este diferenta dintre Carnitina, L-Carnitina si D-Carnitina?
L-Carnitina este un aminoacid sintetizat la nivelul rinichilor sau al ficatului din alti doi aminoacizi esentiali: metionina si lisina.
Carnitina este din ce in ce mai populara si mai prezenta in diverse diete si produse pentru slabit. Ea defapt la nivelul organismului uman este indispensabila in functionarea corecta a inimii. Este aminoacidul care este principalul responsabil de dezvoltarea sistemului muscular si impiedica febrele musculare si oboseala.
De ce se pune acel „L” in fata cuvantului „carnitina”? Acel „L” vorbeste despre polaritatea chimica a substantei in sine. Exista si D-Carnitina, un alt tip al acesteia, considerata de multi cercetatori toxica pentru organism.

In concluzie carnitina este utila inimii, muschilor, imunitatii, furnizor de energie pentru multe alte celule si organe din corp, impiedica febrele musculare si alunga starile de oboseala.

SHARE IT:

Related Posts

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>