Ești snack-eriță? Nu ești singura…

Fie că o faci din plictiseală, fie că ai prea multe pe cap sau pentru că te îngrijorezi pentru marunțișuri, ți-ai făcut un obicei din a ronțai tot timpul câte ceva, iar pe birou ai mereu covrigei, ciocolățele sau fursecuri. Nu ești singura. Alina P., fostă snacker-iță, ne dă câteva sfaturi despre cum a scăpat de acest obicei dăunător.

„Lucrez într-o firma de IT, am multe proiecte pe cap și in plus un băiețel de 4 ani la grădiniță. Obișnuiam să mănanc pe colțul biroului la serviciu, iar covrigii, pateurile sau biscuițeii erau la ordinea zilei. Mâncam mult și pentru că eram stresată… Asta până când mi-am dat seama că am pus aproape 10kg. Nu mai vorbesc de faptul că nu mă miscam decât pâna la automatul de cafea de pe hol…”

SNACK-ING IN CIFRE

  3,2 millioane de tone de produse de « snacking » sunt consumate anual in Europa.

  In Europa, ronțăitul reprezintă cca 20% din aporturile energetice totale, conform unui studiu Euromonitor. 

RUPE CERCUL VICIOS

Zilele sunt gri din cauza plictiselii? Ronțăitul te face să uiti de griji sau de amarul pe care trebuie să-l suporți din partea șefului? Rupe acest cerc vicios! Ia-ți înapoi corpul și pune pofta la punct! Iată câteva idei:

  La serviciu, ține-ți biroul cât mai curat, scapă de toate tentațiile si așează la îndemână un cosuleț cu fructe sau un bol mic cu nuci. Măcar dacă ronțai, sa fie ceva cu adevărat nutritiv.

  Ai ieșit dintr-o discuție tensionată cu șeful sau colegii și îți vine să te înfigi într-o ciocolată întreagă? Ce părere ai de o minge antistres? S-ar putea să-ți aducă același calm ca o porție ultracalorică de snacksuri pe care o vei regreta cu siguranță mai târziu.

  Ești stresată la muncă și tot ce îți dorești e să ajungi acasă și să te instalezi in fața TV-ului cu un castron de înghețată în față? Uită de asta! Mergi la shopping cu prietenele, plimbă-ți cățelul, fă o plimbare in ritm alert. Nu ezita să ieși din casă, să schimbi aerul si ideile.

  Ocupă-ți mintea cu o carte bună sau un telefon către o prietenă tonică, ce te va distrage de la gândul obsesiv de a ronțăi ceva bun. 

REORGANIZEAZĂ-ȚI ALIMENTAȚIA

Mesele tale sunt corespunzătoare?
Între mese simți că te ia cu leșin și-ți vine să țipi de foame? Mănânci tot ce îți cade în mâna? Iată 3 situații și 3 posibile răspunsuri.

 Dacă obișnuiești să iei 3 mese pe zi, însă la mijlocul dimineții ți se face foame, probabil că iei un mic dejun mult prea lejer. Ține cont că, după ce a postit timp de 10-12 ore, organismul are nevoie de energie. Dacă micul dejun nu este unul destul de consistent, apar tentațiile de a ronțăi înaintea prânzului. Ce-ar fi să te trezești cu 10 minute mai devreme și să-ți oferi luxul unui mic dejun hrănitor? O altă opțiune – o gustare sănătoasă în jurul orei 11.00, ce te poate ajuta să reziști până la prânz. Îți recomandăm biscuiții cu conținut redus de zahăr, sare și grăsimi de la Gerblé Expertul Dietetic, pe care îi găsești într-o varietate de rețete la raionul dietetice din marile magazine și pe https://www.nutrivita.ro

 Dacă simți o foame puternică în jurul orei 16.00, află ca mulți oameni resimt o scădere a vitalității în jurul acestei ore. Fie că prânzul a fost insuficient sau cu prea multe calorii goale (carbohidrați in detrimentul proteinelor), soluția stă în tipul de alimente pentru care optezi la masa din mijlocul zilei. Alege cu precădere alimente cu un conținut bogat în proteine, ce conferă sațietate pentru o perioadă mai lungă de timp și, mai ales, mestecă! Masticația corectă ajută nu numai digestia, ci favorizează și instalarea unei senzații de sațietate.

SHARE IT:

Related Posts

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>